جذب بازماندگان از تحصیل؛ اولویت‌ اصلی آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی  
کد خبر: 4057158
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴

 جذب بازماندگان از تحصیل؛ اولویت‌ اصلی آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی  

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: رویکرد آموزش و پرورش و استاندار آذربایجان‌غربی توجه ویژه به مناطق محروم بوده و آموزش و پرورش استان بهبود وضعیت فضای آموزشی در مناطق محروم و جذب بازماندگان از تحصیل را در اولویت قرار داده است.

جواد جنگی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، جواد جنگی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی 25 اردیبهشت در اولین جلسه مدیران و روسای آموزش و پرورش مناطق و نواحی استان اظهار کرد: تاکید بر اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش، تحقق ساحت‌های 6 گانه این سند است و آموزش و پرورش مهمترین نهاد فرهنگی در کشوربوده که رساندن دانش آموزان به مراتبی از حیات طیبه را دنبال می‌کند.

وی افزود:‌ ساختار کارآمد و اثر بخش آموزش و پرورش منجر به تربیت انسان‌های مومن، انقلابی، متعهد و سخت‌کوش خواهد شد و بر اساس سند چشم‌انداز افق ۱۴۰۴، تحول در آموزش و پرورش با هدف ارتقا کیفی در سه حوزه تربیت دانش و مهارت با در نظر گرفتن سلامت جسمی و روحی دانش آموزان مد نظر است.

جنگی بیان کرد: آموزش حضوری در مدارس سراسر استان به صورت مطلوبی محقق شده بنابراین باید موفقیت در امتحانات پایان سال که از عوامل مهم در ارتقا شاخص‌های عمومی و اختصاصی آموزش و پرورش است در دستور کار قرار گیرد و متولیان فرهنگی جامعه باید گذاره‌های ارزشی را در محیط مدرسه و جامعه ساری و جاری کنند.

وی ادامه داد: عملیاتی کردن ساحت‌های 6 گانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در راستای تحقق حیات طیبه در نسل‌های آینده ایران اسلامی از انتظارات مهم مقام معظم رهبری از نهاد مقدس تعلیم و تربیت بوده و اخلاق‌مداری و تکریم ارباب رجوع مهمترین رکن اساسی در مدیریت مجموعه آموزش و پرورش است و باید ارزیابی دقیق از عملکرد گذشته در راستای بهبود شاخص‌های عمومی و اختصاصی در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی تصریح کرد: تسلط کامل به مشکلات آموزش و پرورش در مناطق در راستای تحلیل شرایط و برنامه‌ریزی برای حل این مسائل ضروری بوده و مدیریت اثربخش باید جایگزین مدیریت کاری و روزمره شود چرا که مدیریت اثربخش می‌تواند منجر به توسعه کشور شود.

وی گفت: انسان‌سازی وظیفه خطیر نهاد مقدس تعلیم و تربیت بوده و کلید سعادت و شقاوت در دست معلم است و رویکرد استاندار آذربایجان‌غربی توجه ویژه به مناطق محروم بوده و آموزش و پرورش استان بهبود وضعیت فضای آموزشی در مناطق محروم، پوشش تحصیلی و جذب بازماندگان از تحصیل را در اولویت قرار داده است.

جنگی افزود: مدیران مناطق برگزاری کلاس‌های تقویتی برای جبران افت تحصیلی دانش آموزان در دوران کرونا را در دستور کار قرار دهند و جهاد تبیین در آموزش و پرورش به دنبال انتقال آرمان‌های انقلاب و ارزش‌های اسلامی به نسل‌های آینده است.

انتهای پیام
captcha